15 iulie 2017

Judecata Mizantropului!



 Ziua de pe urma, coada mare.  Murisera multi in ziua aia.  Cei mai multi, din milostenia divina:  de foame, boli si razboaie.  Mai erau cativa care avusesera accidente de trotineta si mizantropul, care muri de ras.

Sa vedem insa scena din fata scaunului de Domnie divin: 

 - Marirea ta, cu plecaciuni, eu sunt dispus sa'mi cedez locul in beneficiul unui criminal in serie, unui dictator, unui broker de pe Wall Street, daca ingaduiti!  Nu s'ar cadea totusi sa'i judecati pe aia? Poate vreti sa faceti dreptate? 

 - Lasa...stai tu aici.  ti'a venit randul.  De cand te astept!

Dupa aia, imaginandu'si scena din fata scaunului de domnie, nici nu se sinchisi sa'si scoata mainile din buzunare in fata zeului, ci il intreba ce s'a intamplat cu cei pe care i'a uitat in mare mila sa si au murit de foame. 
 - Au fost doar material didactic pt noi, astia credinciosii? - zise el ironic. 

Ingerii se uitau plini de uimire, si tot staborul ceresc inmarmuri.  
La auzul acestor vorbe, Maria nascu  prematur inca un baiat.  De data asta in conditii de igiena superioare, facandu'l pe Isus sa'l invidieze.  

 - Hey! - pe mine m'ai nascut in poiata, inconjurat de oi, capre si un magar, se lamenta.   Si de ingerii care cantau la mandolina.  Mi'l aduc aminte pe Gabriel, imbracat ca un mariachi cum m'a facut sa plang.  Nu stia lumea de ce! -isi aduse aminte.  Era invizibil. Numai Eu l'am vazut!


 - Mizantropule, lua cuvantul Dumnezeu, tu n'ai ucis, n'ai prea curvit, n'ai ciordit.  Ai cam strans lemne in ziua sabatului, dar nu te ucidem cu pietre pentru atata. - ranji el plin de bunatate.  
Insa pentru crima de a ne lua la bascalie, te vei reincarna in al 8-lea copil al unei familii sarace din India.   Vei scormoni o viata pe muntii de gunoaie de langa Mumbai, si vei face baie in aval de locul in care a defecat un guru!  

La auzul unei asemenea grozavii, mizantropul le rase in fata:   - pai aia ce sunt deja acolo, cu ce ti'au gresit?  



 - ..si, daca tot asa continui, vei crapa cu limba batuta in cuie pe un gard. - zise El.  
Necredinciosule! - tuna vocea divina, cine te crezi sa iei in balon intreaga lume! - intreba prietenos Ievoha. 

 - Dar stiti, milostivia voastra, am ras si de mine, cu ingaduinta Voastra. 

 - De creatia mea sa nu razi, vierme! - zise El. 

 - De fapt, eu sunt un accident, incerca mizantropul sa'l dezvinovateasca.


  - Accidentule, strigă zeul ridicându-se brusc în picioare, cine te-a pus sa creezi la rândul tău? Te crezi dumnezeu? Mergi acasă și blestemat sa-ti fie ......   câinele! - urla El.  


 - Amin, se pleca el umil! Cu cat mai repede il chemi la tine, cu atat mai bine. Ca si asa mi l'au bagat pe gat nevasta si copilul, murmura el. 
Slavit sa"ti fie numele! Si intorcandu'se, scoase un blestem pe coltul gurii: n'ai noroc cu ma'ta, ca stiai ce mi'o tragi, si ai lasat sa se intample! Si intorcandu'se inspre el inapoi, facu o plecaciune adanca.


 - Ai zis ceva de mama, vierme? 
 
 - Da...de fapt, fericita e mama care are un asemenea plod ca dumneavoastra.
Pot sa indraznesc sa ne tutuim? Am observat ca va tutuiti cu toti analfabetii, observa el.
 

 - Cu mine? Pt tine voi fi in veci Dl. Dumnezeu, tuna el bland.


 - Am inteles Domnule. Reverente. 
Si se grabi sa plece, intrucat avea niste mancarimi groaznice in fund si nu s'a putut scarpina in fata scaunului de domnie. Eticheta nu il lasa.


 - A, si se mai intoarse el inca odata...sa stiti ca atunci cand am intors pe Crucea Ciurilii portretul din tabla al fiului Dvs, pe care l'au sudat pe o teava, m'am impuns in Pampersul lui! - daca va incalzeste.

 - Dispari din fata mea! Trantiti poarta dupa el! - tuna el catre robotii lui inaripati!


Si se facu voia lui.

Na, si asa se face ca bietul mizantrop, rataceste si acuma departe de Domnul.

In tara lui Nod..

Unde il fugaresc nemilos urmasii lui Cain.





Un comentariu: