6 septembrie 2013

Adevarul ESTE.



Trebuie ca omul sa lucreze prin experienta personala.

Experienta lui, este aceea care ii va demonstra nevoia ce o are de a-si fixa un scop.
El trebuie sa lucreze din propria alegere, din propria lui voie si nu prin constrangere. Chiar efortul poate avea pret, daca provine dintr-un consimtamant liber, si nu din dorinta de a te conforma la idealul altuia.
Cand efortul inceteaza, actul devine spontan, perfectiunea este realizata, actiunea pura  e dobandita.Virtutea, efectuata prin efort, nu este virtute.

Omul trebuie sa aspire a pierde simtul eului, care ii ascunde adevarul si il impiedica a razbi pana la el. Sa nu cadem in greseala de a situa adevarul in afara de noi insine.
Adevarul se gaseste acolo unde nu este ego, unde nu este "eu". O mica frunza frageda in copaita mainii inchide eternitatea, daca stim sa o privim de dincolo de "eu"; si ea poate sa ne faca sa descoperim intr'adevar esenta a tot ceeace contine. Adevarul intreg.

Pentru ce sa-ti pui speranta in viitor ? Pentruce sa scrutezi trecutul ? Trecut, prezent, si viitor sunt irealitati.
Omul care se increde in timp, este prins in nalucirea lui. Interesul este sa traiesti in Prezentul etern in care omul concentrat, incordat intr-un echilibru perfect, stie sa prinda adevarul.

Adevarul lasa pe oameni indiferenti, pentruca ei nu stiu ca fara el nu pot fi fericiti. Ei cauta fericirea si nu adevarul si de aceea fericirea se fereste atat de ei.
Tot ceea ce spun este experienta mea, este adevarul pe care eu il traesc, acest adevar, pe care toti oamenii, toti, trebuie sa-l indeplineasca.
Da, aceasta indeplinire, aceasta desavarsire, nu este rezervata unei mici elite de initiati sau supra-oameni oarecari. Am spus, ca pentru mine, nu exista supra-om.

Adevarul nu este apanajul nici al unui centru anumit. El nu este nici detinut de vreo asociatie, de o institutie, de o biserica sau o academie oarecare. Adevarul nici nu se compara si nici nu se vinde. El nici nu se dobandeste prin merite. Adevarul este. Si e deajuns sa fii om. pentru a participa la esenta lui.

Jiddu Krishnamurti. 


SURSA: 

10 comentarii:

  1. Unele gânduri de-a lu nenea ăsta sunt foarte bune. Și se potrivesc incredibil de tare cu altele de-ale lui Isus. O să postez pe FB niște asemănări.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi'e teama ca unii vor privi nu ceea ce spune, ci CINE anume spune, si produsul carei culturi este. Si, ca de obicei, adevarul va trece pe langa ei.

    Pt ca ei nu stiu ca adevarul il poate spune oricine!... E accesibil oricui.
    De necrezut, nu ?

    RăspundețiȘtergere
  3. ginditorul de la hamangia7 septembrie 2013, 11:06

    ADEVARUL ce cuvint care ascunde in el o intreaga filozofie,e ceva ce nimeni nu detine,si care este atit de alunecos ,fiecare il are pe al sau ,este cineva detinatorul intregului adevar.Adevarul este relativ ca multe alte.....religia crestina pretinde ca este posesoarea adevarului iar unii spun ca au ,,TOT ADEVARUL .Ziarele ,televiziunea ,cinematografia , internetul toate manipuleaza informatia cape o plastilina si vor sa ne faca sa credem ca spun doar ADEVARUL GOL GOLUT. cita minciuna se ascunde in spate si manipularea fraierilor.Cu respect ptr Dom MIZANTROPESCU.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suma respectelor, maestre!

      Asta voiam doar sa scot in evidenta, reproducand spusele acestui om! Ca nici o religie nu il detine, oricate pretentii ar avea. Nici politicul, nici vreun grup.

      Copiii traiesc in adevar, pt ca ei SUNT, exact cum si adevarul este. :)

      Restul umanitatii l'a uitat si din cauza asta au inebunit.

      Ștergere
  4. .. Adevarul ca esti!..Adevarul ca sunt!..Adevarul ca suntem!dar din pacate pentru Om, nu toti..
    Si nici nu am avea cum,pentru ca ”cineva” a inventat si lanțul...Si paradoxul este My bro*,ca multi traiesc in minciuna si sunt ferm convinsi ca sunt fericiti.Unul din astia am fost si eu,care am pierdut o buna bucata din anii tineretii,traind intr-o realitate creata de altii in care eu nu deosebeam adevarul de minciuna.Dar culmea culmilor este ca eram atat de fericit, incat nu-mi dadeam seama ca traiesc cea mai mare iluzie a vietii mele.Si Martin stie despre ce vorbesc,pentru ca si eu ca si el am avut o experienta asemanatoare de viata.Dar dupa ce am citit cartea lui,acum ma simt cu adevarat liber(si vreau sa-ti spun ca nu plang des,dar la sfarsitul cartii lui Martin,am plans ca un copil).
    Plangeam ca un copil care a descoperit ca toata viata a crescut linga niste ”parinti”falsi,iluzorii.Dar acum prin intermediul tau Mizantropule,al lui Martin,Spartan,si al multor altora,am descoperit adevarata viata.Sper sa o traiesc asa cum vreau eu,si nu cum vor altii.
    Stau si ma intreb, si ma consolez cu gandul,ca nu poti descoperi Adevarul decat daca ai experimentat minciuna.
    Mizantropescule,cand descoperim ADEVARUL inseamna ca am descoperit SURSA..=)))separat de SURSA,totul seamana cu Fata Morgana, totul este o Fantasma:).....ma opresc putin, ca o dau in filme indiene si stiu ca nu esti ”fan”...


    ADEVARUL CA SUNT...ADEVARUL CA ESTI!!!LIBER.....OMULE *****

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, prietene...

      Iata deci si adevarata biserica!..
      E vie, cica! :)

      Ștergere
  5. Multam fain!si acum pentru ca este Duminica, am un watch dis.. pentru toti cititorii tai si nu numai..

    http://www.youtube.com/watch?v=gCwZ11-XAdA.....sa fiti iubiti oameni buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta merita vazuta. Mie mi'a stors lacrimile. De atata ras!...

      And god said "oh my god!"
      What's happened to the human being
      What's happened to my lovely creature
      They all become a cold machine

      http://www.youtube.com/watch?v=dpO93jR4kL4

      Ștergere
  6. Dau fuga sa insemn zilele acestea in calendar . Gott sei Dank ! ca nu m-am aruncat de la etajul disperarii , ca nu am luat vreo heroina de coada , nu m-a muscat nici un caine turbat si am ajuns sa dau de blogul asta , si de altele si de o mana de virtuali virtuosi care uite ce fumos impart si cu altii , ce stiu , ce gasesc , ce descopera .

    Dragilor , (iluminatu* , mizantrop(escu) , martin, al` de la hamagia , spartan ,marcus crassus , om-crestin , nimeni si cati o-ti mai fi) va doresc si mai departe , neuron atletic , celula hepatica supla si pupile pline ochi de bastonase . Sa traiti si sa mai scrieti ! ;)


    (habar n-am de ce blogspot se incapataneaza sa ma treaca la anonimi , stiind ca astia il enerveaza pe mizantrop , probabil :D .
    Sunt dendtrita132576 si va salut, boier dumneavoastra ! ;) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apoi multumim pt rabdarea cu care ne cititi, boier dumneavoastra!

      Ștergere