1 aprilie 2013

Atunci cand uitam.



Atunci cand uitam ca suntem oameni ,ne divizam.

Ne divizam pe diferite criterii.

Pe criterii etnice, religioase, ideologice, dogmatice, politice, pe criterii de apartenenta la orice nascocire, la orice plasmuire, la orice delir trecut vreodata prin mintile bolnave.

Ne intrecem intre noi ca orbii, ca si cum am avea de castigat ceva.
Ne uram, ne pizmuim, ne omoram, ne batjocorim, ca si cum n'am fi la fel.
Ne asuprim unii pe altii, ne folosim unii de altii, ne vindem unii pe altii.
Ca si cum n'am fi persoane.

Ne  dezumanizam, ne dezintegram, ne sinucidem.
Ne invinovatim, ne acuzam, ne blestemam, ne barfim.
Ca si cum n'am fi oameni.

Ne distrugem casa, ne distrugem mediul, ne ucidem partenerii cu care traim pe planeta.
Exterminam. Ucidem din placere.

Suntem foarte bolnavi.

.........................................

Adevarul?

Tot ce ne mana sa vrem toate astea e o iluzie.
Un sac fara fund. O locuinta a mortilor.

Ego'ul.

Cel care ne spune minciuni.

Cel care ne face sa uitam.






9 comentarii:


  1. Deci, sa inteleg ca ceea ce te mana pe tine sa te iei de adventisti, de vegetarieni, de Ardeias, de toti si toate, este EGO-ul tau.

    Intr-adevar, articolul se potriveste de minune la ceea ce faci ...IN PRIMUL RAND TU

    La teorie si dat lectii ai fost intotdeauna un as. Iti place sa dai lectii cand nu-ti ies tie pasentele, dar practica o lasi altora de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
  2. Darling, cum as putea macar incerca sa te compromit cand o faci atat de reusit si singura? Ma tem ca doar te'as incurca.

    Imi place la nebunie cum imbini lipsa de inteligenta cu lasitatea. Din spatele anonimatului orice prost poate parea destept, daca face trolling de calitate.
    Iar tu, nefiind nici inteligenta si nici citita, nu te pricepi nici la asta.

    Daca erai fata desteapta, nici nu'mi pomeneai ca ai citit mazgaliturile traduse de Ardeias. De ce? Pt ca sunt atat de low din punct de vedere intelectual, incat nu numai ca nu trebuia sa'ti ia bani pe ele, ci trebuia sa te plateasca sa le citesti.
    Tu insa, fac pariu, ai facut'o pe gratis.

    Fi atenta la nenea mizantropu': decat sa ma injuri ca o proasta la adapostul anonimatului, ingrosand in mare parte spamul din cauza mizerabilitatii comentariilor, nu mai bine'ti tragi un blog unde sa'ti exersezi potentialul extraordinar in ale injuraturilor?
    Poti scrie inclusiv despre mine, ca nu ma deranjeaza.
    Despre mine, care, repet, ma confunzi. Nu's cine crezi, honey.

    BTW: am auzit ca si pe blogul "Reset your religion" ai ajuns la gunoi, tot pt prestatii deosebite! Congratulatii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai auzit, caci tot blogul tau e. Emana acelasi miros de superioritate si egocentrism morbid. Iar in legatura cu cartile traduse de scumpul meu Ardeias, chiar "maria ta" mi se adresase intr-un moment de disperare sub pseudonimul Martin Luther, te citez: "pune mana pe biblie si cartile lui Jones si Wagoner" :) Fac pariu ca nici nu mai stii faza de "inteligent" ce esti. Chiar crezi ca deranjeaza pe cineva unde-mi ajung postarile? Trebuie sa te dezamagesc, insa eu nu sufar de boala de a ma expune in public si de a da lectii altora, de aceea nici interes de a deschide bloguri nu am. Si chiar daca as avea vreun blog prin absurd, ultimul lucru care mi-ar trece prin cap ar fi sa scriu de o persoana ca tine. Exista un singur motiv ptr. care te citesc. Esti doar un obiect de observatie pe lama de sticla al unui microscop. Doar ata.

      Ștergere
    2. Papusa, insist sa'ti spun ca nu sunt cine crezi.

      Delirul care te chinuie ti se trage cel mai probabil de la adventisto-reformisti.
      Ma mir ca ai scapat doar cu atata, macar ca n'as fi curios sa te cunosc mai indeaproape. Imi pari destul de nebuna si de departe!
      Cu toate ca, prieteneste, te indrum spre un consult si tratament specializat. Daca cu religia ai dat'o in bara, poate te repara doctorii. Daca nu faci scandal si acolo.
      Ca daca faci, te leaga.

      Blogul lui "Martin Luther" e al unui prieten. Sunt dator sa'ti spun, cu toate ca stiu ca tu oricum vei delira ce vrei.

      Asadar, simplist, ca pt tine: Mizantropescu nu'i Martin Luther. Capisci?

      Iti lasesem chiar si numarul de telefon, sa ma suni si sa te convingi. Insa ca un las autentic, in loc sa pui mana si sa te lamuresti, preferi sa spamuiesti. Your choice.

      Incolo, nu ma deranjeaza ca ma tii pe lamela. Cand esti excesiv de mizerabila, treci in spam. Cand esti doar proasta, te iert si iti public mazgalitura.

      Insa despre "cartile" lu' amicul tau Ardeias, sa ma scuzi, sunt nici de colorat.
      Nici nu ma mir ca adventistii sunt ori prosti gramada, ori nebuni dupa ce le citesc.

      A! Si apropos: amicul ala al tau adventist, credincios si insurat, care s'a dat la tine, stia limba maghiara?
      Ca eu da.

      Nu'ti pui intrebari suplimentare?



      Ștergere
  3. Draguti adventistii astia!

    Delireaza si in afara bisericii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte tare articolul si descrierea de la profil(se potriveste perfect cu ce gandesc eu).Ma bucur sa vad ca mai gandeste cineva ca mine.Am inceput sa vad si eu realitatea in splendoarea ei acum 2 ani la 16 ani si m-am cam speriat:)).Acum nu imi vine sa cred ca nu am vazut dar e de inteles ca nu aveam nici o informatie fiind inconjurat de hoardele de orbi.Cand incerc sa vorbesc cu diversi oameni despre ce cred eu despre societate imi resping imediat vorbele oferindu-mi o explicatie penibila.Sa iti zic o faza:Eram la scoala la ora de religie si nu am vrut nici de-al draku sa ma intorc spre geam si sa spun penibila rugaciune ca un robot si toti din clasa si profa erau disperati ca de ce nu o spun si colegii retardati imediat m-au intrebat daca sunt protestant sau catolic=)) si le-am spus ca nu sunt nimnic si ca nu am nici o religie(cand au auzit asta cred ca li s-a blocat creieru ca nu au mai zis nimic).Dupa in pauza vorbeam ca "baietii" si i-am zis la unu ca fac ceva pe religia lui crestina si aproape ca ma lua la bataie=)) si cu asta mergeam acasa si a luat-o inainte:)).NU IMI VINE SA CRED CAT DE MULTI PROSTI EXISTA SI CA NU SE VAD CAT DE PROSTI SUNT.Daca le zic ca sunt prosti mi-o baga pe aia "la tine toti sunt prosti" de parca am luat fiecare om in parte si l-am facut prost ca sa imi spuna replica asta penibila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca gandesti asa.

      Pot sa te rog insa ceva?
      Sunt multi care ma injura la adapostul anonimatului. Ar fi prea mult daca te'as ruga sa'ti pui macar un pseudonim? :)

      Ștergere
  5. Cred ca ceea ce ai remarcat aici este principala racila a fiintei noastre omenesti. Ca mai toata viata noastra traim si ne comportam asemeni unor fiinte lipsite de atributele fundamentale pe care ni le atribuim intr-un mod atit de elogios, atunci cind vine vorba de maretia fiintei umane. Traim si actionam ca si cum n-am fi oameni, tocmai pentru ca cel mai usor lucru ce ni se intimpla cel mai adesea, este... sa uitam! Nu cred ca este deloc intimplator faptul ca Filip Macedon si-a angajat doi oameni, dintre care unul avea menirea sa-i aminteasca in fiecare dimineata, "Filip, adu-ti aminte ca esti om!", iar celalalt, in fiecare seara, "Filip, ti-ai adus aminte ca esti om?" Daca acest mare om a simtit nevoia ca cineva sa-i reaminteasca un fapt atit de simplu si banal pina la urma, dar care reusea sa-i scape din perspectiva vietii de zi cu zi, poate tocmai datorita acestor calitati, ne arata ca noi ceilalti, mult mai putin inzestrati, pregatiti si educati in toate chestiunile ce cuprind o sfera atit de complexa ca cea a vietii, sintem cu atit mai mult predispusi sa uitam. Nici macar n-am ajuns sa intelegem prea bine semnificatiile si sensul acestei vieti si ajungem uneori sa cadem in hilar prin planurile grandioase si pretentiile absurde pe care le ridicam in fata ei?! In afara de aceasta pretentie ridicola pe care ne-o asumam atunci cind vorbim de "umanitatea" noastra, de aceste calitati inalte, sublime, majestuoase, ce ni le atribuim, cu ce altceva reusim sa le dovedim? Cu nimic...
    In cea mai mare parte a vietii "traim ca si cind nu ne-am fi nascut si murim ca si cind nici n-am fi trait..." Am reusit sa facel din moarte apologia vietii si sa ne punem toate sperantele intr-o lume ce nici nu exista si nici nu va exista, neglijind-o pe singura ce ne-a fost daruita de astre. Cea care tocmai a trecut, dar prea prinsi de grijile noastre, am uitat s-o traim...

    Ce fiinte stupide...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, meine freunde.

      E greu sa ne asumam cine suntem. Asumarea trage dupa sine disconfort.
      Mult mai usor ne mintim la adapostul institutiilor care ne fac asa cum suntem.
      Un soldat aflat in "misiune de pace", se minte usor dupa ce'a comis o crima, spunand ca a executat ordine. Un "businessman" se minte la fel de usor dupa ce'a comis o mizerie spunandu'si ca a facut ce i s'a spus. Si tot asa...

      Putini isi asuma ca sunt in primul rand...lasi.
      Ciudat este ca dupa ce'ti asumi, incepi sa te vindeci. De "umpli" inapoi cu ce'ar trebui sa fii.

      Suntem...insitutionalizati. Dezumanizati. Voit!

      Check this out:

      http://www.youtube.com/watch?v=Fl3J_QDBRMs


      Ștergere