29 martie 2011

Transa colectiva


Comoditatea preluarii mesajului audiovizual a facut ca telespecatatorii sa accepte bucurosi informatii prefabricate subtil malefic, aranjate si decupate, care le capteaza atentia, transformandu-i astfel, din fiinte care ar trebui sa gandeasca in fiinte gandite.

In fata micului ecran, vrand-nevrand, fiinta umana isi formeaza psihologia de consumator, devine foarte receptiv, iar televizorul va deveni o necesitate (generand boli psihice), asa cum este alcoolul pentru un betiv sau cum sunt tigarile pentru un fumator.

Libertatea telespectatorului de a alege este limitata, lui i se propun emisiuni special create, avand scopuri prestabilite, fiecare din ele avand un mesaj subtil ales. Un om care vine obosit de la serviciu este foarte receptiv (pasiv) in fata televizorului, iar psihologia lui este de a prelua fara nici un discernamant mesajul primit.

Un element esenţial pentru înţelegerea mijloacelor de comunicare video-audio este efectul hipnotic al acestora. Neuropsihologii demonstrează că televiziunea, indiferent de emisiunea vizionată, are ca prim efect introducerea cortexului telespectatorului într-o stare semihipnotică (unde cerebrale alpha). Aceasta explică atracţia pe care mass-media audio-video o exercită asupra tuturor, însă mai cu seamă asupra copiilor. Este imposibil de găsit o activitate prin care copiii să fie liniştiţi atât de repede şi aproape imobilizaţi pe o perioadă lungă de timp, aşa cum se întâmplă atunci când sunt aşezaţi în faţa televizorului. De altfel, acesta este şi motivul pentru care părinţii şi, în unele cazuri şi educatorii, folosesc televizorul ca sedativ.

Depersonalizarea individului si transformarea creierului acestuia intr-o gelatina inerta sunt din ce in ce mai evidente. La urma urmei nu se doreste decat obtinerea unor zombie care sa munceasca mult si sa consume pe masura.

( preluare de pe blogspot )