10 aprilie 2011

Sclavia moderna

14 comentarii:

  1. am văzut aseară documentarul... zic și eu ca Eclesiastul "nimic nou sub soare" sau "ce este a mai fost, şi ce va fi a mai fost; şi Dumnezeu aduce iarăşi înapoi ce a trecut"

    și nu mă mai mir că singura soluție este "un cer nou şi un pământ nou; pentru că cerul dintâi şi pământul dintâi pieriseră, şi marea nu mai era."

    Până atunci sabotez cum pot sistemul :) dar știi ce e culmea, toate lucrurile oarecum non-conformiste pe care le fac (că nu mi-am dus copilul la gradiniță, școală sau medici că nu mănânc mâncarea lor prefabricată) pălesc în fața faptului că am devenit creștină. Când spun cuiva asta se uită la mine mai ceva decât la felul trei, iar cireașa de pe tort este să le spun că eu cred în totalitate ceea ce scrie în Biblie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Unele le mai aduce si omul, nu numai Dumnezeu..
    Si alea's baiu' !

    RăspundețiȘtergere
  3. Unele le mai aduce și omul... dar de ce nu putem alege (și) altceva? de ce facem ce facem și mergem (într-un fel) din rău în mai rău? de ce exploatarea omului de către om pare să fie o lege nescrisă a civilizației noastre?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Mihaela
    Eu zic sa repari repede greseala si a duci copilul la scoala. O sa regreti amarnic mai tarziu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, nu stiu de ce. Banuiesc doar.
    Sta in natura omului sa paraziteze. Asta'i destul de clar. Si tot in natura omului sta sa nu protesteze cand e parazitat. Asa ca, niste baieti destepti s'au gandit ca daca categoria a doua nu protesteaza, de ce sa nu traiasca bine de tot nemuncind ?
    Uite, religia este doar un exemplu, poate cel mai bun, in care se merge pe ideea asta.
    Cunosc lideri religiosi, unii chiar adventisti, care traiesc foarte bine mersi fara munca.
    Daca le zici ceva, n'au rusine. Deci, e in natura lor sa fie nemernici. Dupa cum, ma repet, e in natura celorlalti sa'i suporte. Sunt doua lucruri care merg mana in mana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si inca ceva, Mihaela, referitor la sfatul lui Jemiol..

    http://www.imdb.com/title/tt0258470/

    Eu am cantarit muult de tot daca sa'mi las copilul sa invete in sistemul asta de 3 lei.
    Stiu ce pericole sunt. Insa cred ca ramanand treaz, poti contracara influentele.
    Uite, noi am ales Liceul de Muzica, pt ca cred ca dezvolta profund unele aptitudini umane.
    Nu cred c'am gresit.
    E drept, n'am avut alta alternativa. tu, poate ca in Canada ai !

    RăspundețiȘtergere
  7. despre școală... probabil nu știți cum e în Canada... cum un copil nu se integrează perfect în așteptările lor, (adică nu e o oaie albă) soluția e foarte simplă: îl "drogăm" cu Ritalin și l-am transformat urgent într-o oaie albă. Numărul copiilor sedați cu ritalin crește îngrijorător pe an ce trece...

    Jemiol, dacă o să regret sau nu numai timpul o poate spune, până atunci mă încurajez spunându-mi că "și eu am dreptul să fiu bou" :)

    RăspundețiȘtergere
  8. "Deci, e in natura lor sa fie nemernici. Dupa cum, ma repet, e in natura celorlalti sa'i suporte. Sunt doua lucruri care merg mana in mana."

    și cei care nu se integrează aici? adică cei care nu sunt nici nemernici și nici dispuși să-i suporte pe cei nemernici? au vreo alternativă? Poate doar teoretic, dar în realitate n-au niciuna. de ce? pentru "că toată lumea zace în cel rău."

    RăspundețiȘtergere
  9. Au: sa devina mizantropi, sa'si urasca fiecare zi binecuvantata de Dumnezeu, in care s'au trezit cu sau fara voia lor, sa incerce sa fie ei insisi si sa'i trateze pe cei din jur ca si cum n'ar vedea prin ei...
    :))

    RăspundețiȘtergere
  10. :) eu aș alege altă variantă care e mult mai grea... iartă-i Doamne că nu știu ce fac... că nu știu ce spirite oculte se ascund în spatele acțiunilor lor. Privind în felul acesta vedem că ei sunt victimele și nu noi, deși în aparență pare invers.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihaela, pana acu' 4 ani am fost clujean. De Manastur. Am gandit ca tine. Victime.
    Doar ca victimele te baga in mormant, cu zile.
    Dupa ce te saturi sa le mai explici, sa la inghiti rahatul, sa te inchizi in dosul usilor, sa devii prostul lor ( tu, care esti singurul sanatos la minte! ), incepi sa te saturi.
    Iar limita mea de suportabilitate a fost mare.
    Constient ca duc un razboi pe care l'am pierdut inainte de'al incepe, m'am retras la tara.
    Acolo...altii.
    D'aia am zis si pe blogul lui Martin...io urasc fara discriminare.
    Nu's deloc victime.
    Is niste ignoranti, care ALEG sa fie ce vor.
    Iar ceea ce sunt, e consecinta alegerii lor, asa cum eu sunt consecinta alegerii mele.
    I'm the inescapable result of my tragedy...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  12. ce coincidență :), și eu m-am retras la țară (deși încă nu este chiar atât de la țară pe cât mi-aș dori), și am locuit și eu o vreme în mănăștur :)

    Diferența este că eu nu mai explic nimic nimănui (ce rost ar avea câtă vreme ei au ales ce au ales) dar îmi văd de treabă așa cum consider că e bine... Dar vin ei și mă întreabă :) și atunci... uneori le răspund, alteori evit ca să nu-i șochez prea tare :) însă în principiu fac cum cred eu că e bine. Noroc că am libertatea alegerilor mele... e drept că e o libertate plătită oarecum cu prețul izolării (dar nici că-mi pasă) iar unul din riscuri ar fi să pierd simțul realități și să exagerez

    Diferența (și normalitatea) se pare că au un preț de plătit. Dar eu zic că merită... important este să facem pace cu noi înșine

    Eu nu înțeleg din ceea ce ai scris mai sus că ar fi vorba de ură. E doar o formă de (auto)apărare, absolut legitimă. Faptul că sunt creștină și am "obligația" morală să-i iubesc pe cei din jur nu înseamnă că aș fi obligată să mă las călcată în picioare.

    RăspundețiȘtergere
  13. ...si ce coincidenta !
    Si mie'mi pare ca nu sunt suficient de la tara.
    Numai ca nevasta'mea'mi zice ca's salbatic, ca mi'ar place fix in varful muntelui, unde sa vezi natura asa cum e atunci cand nu'si baga omul copitele..
    :)

    RăspundețiȘtergere